woensdag 12 juli 2017

Een zomers bloesje

Ik ging eens de stoffenvoorraad opruimen....
De kindjes mee naar de naaikamer was geen goed idee...
Van opruimen is niet veel in huis gekomen, maar het was wel mooi om te zien hoe ze tussen de stofjes aan het snuisteren waren.
"Hier wil ik een kleedje van mama"
"En hier een rokje"
"Mama, dit stofje vind ik zoooooo mooi" (insert puppyoogjes)

De oudste vond een stofje waar ik voor mezelf in een ver verleden een zomers hemdje van gemaakt heb. (Het hemdje viel wat kort uit en is ondertussen al lang uit mijn kleerkast verdwenen.)
Bon, van het restje moest ik dus 'iets' maken MAAR dat restje was maar ongeveer 30 cm...
Omdat het zo'n zomers stofje was, moest ik dadelijk denken aan een luchtig topje, maar het stofje was niet elastisch...
Bladerend door de stapel Knippies kwam ik een jumpsuit tegen, met een luchtig bovendeel en gelukkig had ik net genoeg stof. :-)
Op de naailes kwam nog net de juiste kleur biaslint aanwaaien en het zat op een wip in elkaar.
Jammer maar helaas, de geschiedenis herhaalt zich, want ik vind het topje net iets te kort om aangenaam te zitten tijdens het spelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten