maandag 10 juli 2017

Een begin...

Hallo,
ik ben Tine en ik ben graag creatief bezig, vooral met mijn naaimachine. Ik naai al een jaar of 10 en ik ben op zoek naar een manier om mijn 'maaksels' bij te houden.
Hier hoop ik geregeld iets nieuws te kunnen posten van wat ik gemaakt heb. Meestal maak ik kleding voor mijn dochtertjes of voor mezelf.
Om mijn 'archief' bij te houden, zal ik in drukke periodes ook iets 'uit de oude doos' laten zien.

De laatste creatie was uit een lap oude bolletjesstof, de stof blinkt en valt heel soepel en komt nog van mijn oma denk ik. Ik wilde er een verkleedbroek, zwarte pietenbroek of zo, van maken, maar de dochter besliste er anders over. Hier moet een kleedje uit, zei ze... en zo geschiedde.
 Bij een stofje, dat wat 'over the top' is, hoort ook een patroontje dat er wat over is. De Home Made Mini Couture van een vriendin bracht soelaas. Een kleedje met klokrok (die nog verbreed is voor extra zwiereffect) en een grote strik in de nek past perfect bij het stofje.

Mijn prinsesje is er blij mee, en ik dus ook :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten