donderdag 7 december 2017

Stik Belgique feestkleed

Een naaisel van een hele tijd geleden.
Ik vond een stukje Lotte Martens in de solden.
Donkerblauw (helemaal mijn kleur) met wat bling (helemaal feest)
Ik kocht dadelijk 2 panelen (leve de -50 % :-)) met toen nog een feestkleedje voor de meisjes in gedachten.
Tegen dat ik thuiskwam was dat al veranderd :-) en vond ik het stofje veeeeeeeeeeeeeeel te mooi voor de meisjes, ik zou er voor mezelf iets van maken.
Aangezien het stofje zelf al mooi genoeg is, vroeg het om een simpel patroon, een heeeeel simpel patroon.
Gelukkig zat het perfecte patroontje tussen mijn Pinterest pins. De Roman Tunic van Naaisgerief riep om het Lotte Martens stofje.
Ik vond bij de Veritas nog een paspeltje met exact dezelfde bling als de print op de stof, dus dit was ideaal om de onderkant mooi mee af te werken.
Ik moet zeggen, het was heel lang geleden dat ik nog eens stress had om in een stof te knippen, maar dat was deze keer toch het geval. Ik maakte zelfs een testversie in baalkatoen, uit schrik dat het patroon net een cm te smal zou zijn. Ik heb het enkele cm's verlengd, maar voor de rest was het goed. Omdat ik het kleedje wil dragen zonder riem hebben we ook aan de achterkant 2 nepen voorzien.

Wat vinden jullie? Kan dit ermee door voor de feestdagen?
Deze foto geeft de kleuren het best weer.

 De nepen op de achterkant, in plaats van een riem of een elastiek erin te steken om de voorkant zo weinig mogelijk te breken 




Ik hoop uit de restjes toch nog een feestkleedje of rokje te krijgen voor 1 van de meisjes, wordt (hopelijk) vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten